سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

تاثیر اجرایی‌شدن برچسب انرژی بر مصرف بهینه انرژی

به گفته متخصصان، ایران حدودا دارای هشت اقلیم می‌باشد و دبیرخانه مربوطه در صدد آن است تا مبحث 19 را به صورت اقلیمی برای مناطق متفاوت تدوین کند، اما این مورد نیاز به یک بودجه میلیاردی، در حد یک یا دو میلیارد دارد تا بتوان با دانشگاه‌ها، نهادهای انرژی خارج از کشور، نهادهای داخلی، دانشگاه‌های کشور و کمک‌مهندسان این موارد را تدوین کرد.

مصرف بهینه و ذخیره‌سازی انرژی یکی از موضوعات روز ایران است و دبیرخانه مصرف بهینه انرژی در پی بررسی راهکارهای مختلف در این موارد است. بر اساس نظر کارشناسان امر، با توجه به اقلیم پهناور ایران می‌توان گفت که نبود قانون اقلیم یکی از عوامل تاثیرگذار در زمینه عدم مصرف بهینه انرژی است.

محمدرضا اسماعیلی، مشاور انرژی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه مصرف بهینه انرژی اولین جلسه خود را در آذرماه 93 با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمالی، تهران، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی برگزار کرد، گفت: این دبیرخانه برای سال جاری 5 برنامه در نظرگرفته است و در حال حاضر هم این موارد در دست پیگیری اعضای دبیرخانه مربوطه است.

وی تدوین برنامه آموزشی هدفمند جهت آموزش کلیه مهندسان عضو سازمان در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در حوزه‌های نظارت، اجرا و طراحی ساختمان‌ها را اولین برنامه دبیرخانه مصرف بهینه انرژی دانست و گفت: مبحث 19 مقررات ملی که در رابطه با مصرف بهینه انرژی صحبت کرده این مهم باید در چهار رشته معماری، مکانیک، برق و عمران لحاظ شود که در حال اجرا است. همچنین مقرر شد، کلیه استان‌ها راهکارهای فنی و قانونی خود را در رابطه با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در طراحی و اجرای ساختمان‌ها به دبیرخانه ارائه دهند.

اسماعیلی با اشاره به سومین برنامه دبیرخانه مبنی بر تدوین برنامه زمانبندی اجرای مبحث 19 در ساختمان‌ها، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی تا سال گذشته ساختمان‌های شش سقف تحت پوشش قرار می‌گرفتند، که از ابتدای سال 94 هیئت 4 نفره استان مصوب کرد تا ساختمان‌های چهار و پنج طبقه هم تحت پوشش این نظارت‌ها و الزامی بودن مبحث 19 قرار بگیرند.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر دبیرخانه رایزنی‌های لازم با نهادهایی که در مصرف بهینه‌‌سازی انرژی (همانند سازمان بهره‌وری انرژی) نقش دارند را انجام داده است و از برنامه‌های احتمالی این سازمان استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: دیگر استان‌های کشور هم نسبت به میزان کاری که انجام می‌دادند موظف شدند که ساختمان‌های بیشتری را تحت پوشش این نظارت و الزامی بودن اجرای مبحث نوزدهم قرار بدهند.

وی در ادامه یادآورشد: سازمان بهره‌وری انرژی در سال‌های گذشته مشوق‌های خوبی را برای مصرف بهینه انرژی داشته است، از این رو دبیرخانه به این نتیجه رسیده که از باب سرعت بخشیدن به اجرای مبحث 19 و اجرای فرهنگ‌سازی باید برای بهره‌برداران یا مالکان ساختمان‌هایی که برای تهیه مصالح منطبق با کیفیت‌های حرارتی هزینه می‌کنند یک سری مشوق‌هایی را در نظر بگیرد؛ قدرمسلم سرعت اجرایی این مهم باید افزایش یابد.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، ایجاد زیرساخت‌های تامین مصالح و تجهیزات استاندارد با دستگاه‌های ذیربط، پنجمین برنامه این دبیرخانه است. در سال‌های گذشته برخی از مصالح ساختمانی از جمله پنجره‌های دوجداره با بلوک‌هایی که خودشان عایق حرارتی دارند، وجود نداشت ولی در حال حاضر میزان تولید این محصولات در ایران افزایش یافته و دبیرخانه در حال رایزنی است که این محصولات به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که دبیرخانه در زمینه فرهنگسازی برای حرکت به سمت مصرف بهینه انرژی چه اقداماتی را صورت داده است، اذعان داشت: دبیرخانه از طریق برگزاری سمینارها سعی در افزایش فرهنگ مصرف بهینه دارد علاوه بر آن مهندسان ناظر به هنگام نظارت ساختمان‌ها موارد فنی، مزایا و معایب مصالحی که دارای ویژگی مصرف بهینه هستند را به مالکان و بهره‌برداران معرفی می‌کنند.

محمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه بررسی استاندارد مصالح ساختمانی در شرح خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست، گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره استاندارد، اداره بازرگانی و حتی اداره صنعت و معدن هرکدام فراخور تعهداتشان باید از تولید و ورود مصالح غیراستاندارد و بدون کیفیت به بازار جلوگیری نمایند. گفتنی است که مهندسان ناظر به هنگام نظارت در صورت اطلاع از فقدان کیفیت مصالح ساختمانی اقدامات لازم را صورت می‌دهند.

اسماعیلی همچنین خاطر نشان ساخت: از دیگر مباحث مورد توجه دبیرخانه موضوع ممیزی انرژی در ساختمان‌ها است که هر ساله ممیزی انرژی باید در ساختمان‌ها صورت بگیرد تا دست‌اندرکاران ساخت و ساز بدانند که آیا مصرف انرژی در ساختمان‌ها نسبت به سال قبل بهینه شده یا اینکه در دستور کار است؛ امید است این مورد با تاسیس شرکت‌های ممیزی انرژی هرچه زودتر عملیاتی شود. گفتنی است که با اجرایی شدن برچسب انرژی بیش از پیش شاهد مصرف بهینه انرژی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در رابطه با فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی این دبیرخانه برای تعامل دوسویه و جدی با دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه خواجه نصیرالدین، تهران و فردوسی مشهد مکاتباتی را انجام داده است، علاوه بر آن مصالح استانداردی که مورد تایید اداره استاندارد است به صورت یک دفترچه کامل یا در سایت اداره استاندارد به مردم معرفی می‌شوند.

اسماعیلی در خاتمه به این موضوع اشاره کرد که ایران حدودا دارای هشت اقلیم می‌باشد و دبیرخانه مربوطه در صدد آن است تا مبحث 19 را به صورت اقلیمی برای مناطق متفاوت تدوین کند، اما این مورد نیاز به یک بودجه میلیاردی، در حد یک یا دو میلیارد دارد تا بتوان که با دانشگاه‌ها، نهادهای انرژی خارج از کشور، نهادهای داخلی، دانشگاه‌های کشور و کمک‌مهندسان این موارد را تدوین کرد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید