سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

طراحی مسعود ولی نژاد شوبی، محقق ایرانی موفق به طراحی پنجره خورشیدی شد که قابلیت تولید گرما جهت  گرم سازی خانه بدون مصرف انواع انرژی را دارد.

این محقق ایرانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این پنجره ها از طریق انرژی خورشیدی هوای خانه را گرم می کند و این در حالی است که هیچگونه انرژی برای گرمایش خانه مصرف نمی شود.

مسعود ولی نژاد شوبی، ایده پرداز "پنجره خورشیدی"، با بیان اینکه پنجره خورشیدی علاوه بر تامین گرمای خانه، به تصفیه سازی و ذخیره هوای خانه نیز کمک میکند، گفت: این سیستم در تمام مناطقی که احتیاج به گرما برای رسیدن به حد تعادل دمای محیطی دارند می تواند با بهره گیری از انرژی خورشیدی، گرمای مورد نیاز فضای زندگی را تامین و ذخیره کند. همچنین با استفاده از این نوع پنجره هوای خانه به چرخش در می آید.

وی با بیان اینکه هیچ قطعه‌ برقی و مکانیکی در پنجره های خورشیدی دخیل نیست افزود: مخزن ذخیره هوای گرم حداقل ۵ ساعت بعد از غروب آفتاب هم می تواند روند گرمادهی خود را حفظ کند و کل مراحل ایجاد هوای گرم، تصفیه و ذخیره سازی آن به صورت طبیعی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که پنجره های خورشیدی ساخته شده در کشورهای دیگر به گونه ای به گرماسازی خانه کمک می کنند که مانع ورود نور به فضای داخی خانه می شود، اظهار داشت: این پنجره خورشیدی طراحی شده، مانع ورود نور به فضای داخلی نمی شود و دید افراد را از داخل خانه به بیرون کور نمی کند و عملکرد آن همانند پنجره معمولی است.

ولی نژاد شوبی در خصوص دیگر مزایای این طرح گفت: این محصول با تولید هوای گرم مطبوع به وسیله انرژی تجدید پذیر خورشید علاوه بر این که به اقتصاد خانواده کمک می کند، سبب جلوگیری از آلودگی هوا و جلوگیری از پایان یافتن منابع سوخت های فسیلی شده که سرانجام به ارتقاء اقتصاد ملی می انجامد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مناطق محروم و صعب العبور، استفاده از این پنجره می تواند به سهولت مورد استفاده قرار گیرد.

این محقق ایرانی گفت: به منظور تشویق بومیان برای استفاده از این سیستم، از ساده ترین تکنولوژی برای ساخت استفاده شده است. همچنین طی محاسباتی مشخص شده که اگر تنها 1% مردم از پنجره خورشیدی استفاده کنند، ۲۵% مصرف گاز کاهش پیدا می کند و سالانه 8 میلیارد تومان برای دولت سودآوری خواهد داشت.

وی در ادامه درباره این نوع از پنجره گفت: طبق محاسباتی که انجام گرفته، تعیین شده که هر پنجره خورشیدی به اندازه هفت متر، می تواند نیاز گرمایشی یک خانه چهل متری را تامین کند و به اندازه پنج ساعت بعد از غروب خورشید هم گرما را در خود حفظ کند و به گرم سازی خانه بپردازد. به گفته وی، با استفاده از پنجره خورشیدی دمای خانه در حد ۲۵ درجه سانتی گراد (دمای متعادل یک محیط) حفظ می شود.

ولی نژاد شوبی در ادامه افزود: از این سیستم می توان در تمام ساختمان‌های مسکونی، اداری، آموزشی، درمانی و خدماتی استفاده کرد و این سیستم به دلیل ساختار پازل مانند خود می تواند در هر اندازه گسترش پیدا کند.

پنجره خورشیدی، دارای تاییدیه علمی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، چاپ شده در ژورنال Green Building  آمریکا و جز برگزیده های سومین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر است.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید