سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

ایران در لیست کشورهای پرمصرف انرژی در جهان

شاهین حیدری، رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف انرژی در صنعت ساختمان کشور، گفت: در حالی که معماری گذشته ایران، معماری پاسخگویی در زمینه مصرف انرژی بوده اما امروزه با توجه به شرایط نامناسب ساخت و ساز، ایران جزء کشورهای پرمصرف انرژی به شمار می رود.

این استاد دانشگاه پدیده بدسوختی را عامل هدر رفت انرژی در ساختمان ها دانست و تصریح کرد: غفلت از تجربیات گذشته و بکار نبستن آن در ساخت وساز امروز، اولین بحران در بحث افزایش سرانه مصرف انرژی در ایران است.

وی با تاکید بر اینکه چالش های امروز معماری با رجوع به تاریخ معماری کشور رفع می شود، ادامه داد: همچنین راهکارهایی که امروز برای جلوگیری از هدررفت انرژی در دنیا به کار گرفته می‌شود، ریشه در معماری کهن ایران دارد و دنیا با واکاوی معماری کشورمان توانسته برنامه‌های مناسبی را برای ذخیره انرژی در ساختمان به دست آورد.

شاهین حیدری استفاده از وسایل انرژی فاقد استاندارد در خانه های مسکونی را از عوامل ایجاد بدسوختی و هدررفتن انرژی در بناها عنوان کرد و گفت: پدیده بد سوختی علاوه بر مصرف بی رویه انرژی، سلامت انسان را نیز به مخاطره انداخته است. چراکه سلامت انسان در گرو کیفیت هوای داخل منزل است که این اصول در معماری امروز کشور رعایت نمی شود.

وی همچنین تغییرات جوی در کشور را دومین بحران در زمینه افزایش مصرف انرژی کشور دانست و گفت: تغییرات آب و هوا مساله ای است که از حیطه برنامه ریزی در معماری بناها خارج است، اما وجود این مسئله دلیل بر بی اعتنا بودن به امیت انرژی و معماری نیست و باید معماری بناها متناسب با آب و هوای سال های آتی نیز ساخته شود.

حیدری در ادامه با بیان اینکه، انتظار داریم در شرایط آلودگی هوا، ساختمان‌ها همانند فیلتر، هوای داخل بنا را تهویه کند، گفت: متاسفانه این اصل در معماری امروز فاقد اهمیت شده و متاسفانه گاهی به دلیل راهکارهای غلط معماری، کیفیت هوای داخل بنا به مراتب بدتر از بیرون منزل است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست‌گذاری‌ خود را در حوزه ساخت و ساز به سمت ذخیره انرژی در بنا سوق دهد، افزود: همچنین نهاد های نظارتی باید در صورت مشاهده عدم اجرای این سیاست در ساخت و ساز، عملیات اجرا را متوقف سازد.

این مسئول با بیان اینکه سالانه فارغ‌التحصیلان رشته معماری وارد بازار کار می‌شوند، گفت: این افراد حساسیت بالایی نسبت به انرژی و معماری دارند اما چرا سازمان نظام مهندسی زمینه‌ای برای فعالیت آنها در این حوزه فراهم نمی‌کند.

وی در خاتمه خواستار حمایت ویژه از فارغ‌التحصیلان رشته معماری انرژی شد و خاطر نشان کرد: این افراد سرمایه مملکت ما هستند، اکنون بازار کار خارج از کشور برای این فارغ ‌التحصیلان گرم است و بدیهی است که کشور با این شرایط مصرف انرژی به متخصصان این حوزه احتیاج دارد و به منظور استفاده از این ظرفیت دانشگاهی سازمان های نظام‌ مهندسی باید پروانه انرژی را برای نظارت معماران انرژی در ساخت و ساز تهیه کند.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید