سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

بنابر گزارش شورای شهر تهران و شهرداری، مناطق ١١، ١٢، ٦ و ٧ در خطر خالی شدن از سکنه می باشند.

بنابراین گزارش خالی شدن مناطق مرکزی تهران از سکونت و جایگزین شدن ادارات دولتی و واحدهای تجاری پدیده ای است که از چند سال قبل به شکلی خزنده و آرام آغاز شده و امروزه به معضلی برای پایتخت تبدیل شده است. پدیده ای که به خصوص در مناطق ١٢، ١١ و پس از آن، در مناطق ٦ و ٧ به شکلی محسوس دیده می شود

مناطق نامبرده عملا در حال تبدیل شدن به مناطقی تجاری و اداری هستند به طوری که امروز تنها حدود ١٣% از کل جمعیت پایتخت در این مناطق زندگی می کنند یعنی به طور متوسط حدود ٢٥٠ هزار نفر در هر یک از این مناطق.

با توجه به این شرایط و زنگ خطر شب مردگی در چهار منطقه تهران شهر تهران و شهرداری به فکر اجرای طرحی ویژه برای مبارزه با شبمردگی این مناطق پایتخت افتاده اند. در واقع این پدیده به حدی جدی شده که شورای شهر، شهرداری را مکلف کرده تا راهکاری برای آشتی شهروندان با این مناطق در شب و بازگرداندن روح زندگی در خیابان ها و محلات این مناطق پیدا کنند. بخش های مختلف شهرداری از جمله: شهرسازی و معماری، خدمات شهری، زیباسازی و... مکلف شده اند تا در بخش های خود جاذبه های لازم را برای حضور مجدد زندگی در شب در این مناطق فراهم کنند.

طرح ویژه شهرداری برای مناطق در معرض خطر خالی شدن از سکنه

احمد حکیمی پور، عضو کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر در خصوص لزوم اجرای این طرح می گوید: در مناطق ١١ و ١٢ که هسته های مرکزی تهران هستند، شب ها عملا حیات اجتماعی تقریبا از بین می رود. این محلات و گذرها، تبدیل به راسته های تجاری و اداری مهمی شده اند و برخلاف روزها که همیشه شلوغ و پرتردد هستند، شب هنگام، به یکباره خالی از سکنه می شوند و شب ها حتی تردد در آنها برای شهروندان خوفناک است و همچنین به محلی امن برای رشد و بروز انواع بزه ها و تجمع معتادان و  زنان بی سرپرست تبدیل شده است.

حکیمی پور تبدیل این مناطق به بخش های گردشگری و تفریحی را از جمله مهم ترین راهکارهای حل این معضل نوظهور تهران می داند و می گوید: این مناطق از پتانسیل های خوبی برای جذب گردشگران تهرانی و ایرانی و خارجی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: ساختمان ها و بافت های تاریخی و...  در این مناطق وجود دارند که می تواند هر بیننده ای را مسحور کند.

وی همچنین معتقد است که برای آشتی مردم با این محلات و مسکونی کردن مجدد آنها: باید نه فقط شهرداری که تمام سازمان های مرتبط مانند: میراث فرهنگی، اوقاف و... وارد گود شوند و با تقویت جاذبه های آنها، این محلات را به نقاطی امن و قابل سکونت برای شهروندان تبدیل کنند.

 

حکیمی پور البته براین نکته نیز تاکید دارد که برای بازگرداندن روح زندگی به این مناطق باید طرح های علمی لازم تدوین و تمام زوایای آن بررسی شود.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای نیز در این باره گفت: شب مردگی در این مناطق پایتخت را پدیده ای است که نتیجه تغییر کاربری مسکونی به تجاری است. به گفته او زنگ خطر شب مردگی برای منطقه ٦ و حتی برخی محلات منطقه ٣ نیز به صدا درآمده است به طوری که بر اساس آمار شهرداری این مناطق طی چند سال حجم تغییر کاربری های مسکونی به اداری ٥٥ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت:  چه دلیلی بهتر از اینکه این منطقه هم اینک بیشترین آمار تخلفات تبدیل مسکونی به تجاری را در تهران دارد؟

سالاری در ادامه به ابعاد اجتماعی این پدیده اشاره می کند و می گوید: شب مردگی این مناطق موجب شهرمردگی شده و باعث می شود تا پلیس، نیروهای امنیتی و سازمان های اجتماعی و مددکاری برای کنترل و انجام وظایف خود در این مناطق با مشکلات فراوانی مواجه باشند و به همان نسبت، این مناطق به مامنی برای خلافکاران و معتادان و مجرمان تبدیل می شود.

به گفته وی یکی از بندهای طرح تفصیلی، بهانه ای است برای تبدیل کاربری ها در مناطق نامبرده. براساس این بند، شهرداری ها می توانند در قالب ایجاد پشتیبان های سکونت، ساختمان های مسکونی را به مشاغلی مانند نانوایی ها، میوه فروشی ها و از این دست اختصاص دهند اما همین بند، بهانه ای شده برای رشد غیرقانونی و قارچ گونه بخش های تجاری و اداری در این مناطق.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری مجوز تغییر کاربری را صادر می کند نیز می گوید: بخشی از این تغییر کاربری ها به شکل غیرقانونی صورت می گیرد. بخشی از آن هم مربوط به مصوبه مجلس است که براساس آن مشاغلی مانند سردفتران، وکلاو... می توانند در واحدهای مسکونی کار کنند.

به هر حال باید این مصوبات و رویکرد ها همگی اصلاح شود. ضمن آنکه گردشگری شبانه، امروز یکی از محل های درآمدزا برای شهرداری های شهرهای بزرگ جهان است. چرا ما نباید از این روش برای بازگرداندن روح زندگی و آشتی مردم با بافت سنتی و قدیمی شهر استفاده کنیم؟ در همین باره حمیدرضا نیلی، معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی نیز به عنوان یکی از متولیان اجرای این طرح می گوید: ما از چندی قبل کار مطالعه نورپردازی بافت های تاریخی و ارزشمند برای جذب گردشگران وشهروندان را آغاز کرده و به زودی این کار را از طریق پیمانکاران عملیاتی خواهیم کرد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید