سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

مبحث دوم مقرارات ملی ساختمان غیر قانونی است

سید مجیدنیک نژاد، رئیس کمیسیون های حقوقی و آیین نامه های کانون سراسری انبوه سازان اعلام کرد: اعتبار قانون و اولویت آن برمصوبات و دستور العمل های دولت بر هیچکس پوشیده نیست و مبحث دوم مقرارات ملی ساختمان غیر قانونی است.

"طبق مواد 12و 13 قانون نظام صنفی و نیز مواد 2 و3 تصویب نامه هیات وزیران درخصوص سازماندهی وحمایت از تولید و عرضه مسکن که امری لازم الاجرا است، دارندگان صلاحیت فنی و حرفه ای موظف اند قبل از شروع به فعالیت صنفی حرفه ای، پروانه اشتغال صنفی اخذ کنند."

سید مجید نیک نژاد گفت: طی این حکم وزارت مسکن و شهرسازی وقت موظف بوده که اقدامهای لازم برای تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال اشخاص فوق را فراهم کند و کلیه مقام های دولتی و دستگاه های اجرایی نیز موظف به همکاری در راستای تحقق این مهم بوده اند اما چرا تا به امروز این دستور اجرا نشده است؟

وی در ادامه افزود: همچنین طبق ماده 29 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی از تاریخ ابلاغ این قانون به عضویت "هیئت عالی نظارت" موضوع ماده 52 قانون نظام صنفی در خواهد آمد. وزارت مسکن و شهرسازی با هماهنگی دبیرخانه هیئت عالی نظارت حداکثر 6 ماه از تاریخ تصویب این قانون، آیین نامه "نظام صنفی کارهای ساختمانی" را برابر قانون نظام صنفی تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران پیشنهاد می نماید.

نیک نژاد تصریح کرد: به موجب این بند از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تمامی اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی فعال در صنعت ساختمان برای انجام خدمات حرفه ای ساختمانی طبق ماده 4 می بایست دارای صلاحیت حرفه ای بوده و طبق قانون نظام صنفی اقدام کنند.

وی کلیه دستورالعمل های تهیه و ابلاغ شده در این زمینه را به علت نقض قوانین و مصوبه های بالادستی، تخلف مدیران ارشد و میانی وزارتخانه دانست و گفت این تخلف قابل پیگرد قانونی است. همچنین تا زمان تصویب و ابلاغ آیین نامه نظام صنفی (موضوع ماده 29) تمامی فعالیتهای صنفی مهندسی و... مغایر با قوانین و مصوبات لازم الاجرا است ازین رو فعالیت های مربوطه غیر قانونی است.

نیک نژاد گفت: سازمانهای نظام مهندس طبق ماده 3 جهت انتظام امور حرفه ای مهندسان تشکیل شده اند و دخالت سازمان ها در امور صنفی اشخاص حقیقی وحقوی جرم محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: توضیحات فوق مقدمه ای برای بیان تحلیل اینجانب از اقدام اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال ماده 7 از فصل سوم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که به موضوع الزام حضور مجری ذی ‌صلاح در کارگاه‌های ساختمانی می پردازد.

سید مجید نیک نژاد در ادامه افزود: مبحث دوم مقررات ملی همان شیوه نامه آیین نامه اجرایی ماده 33 است که در چندسال گذشته درکمیته بازنگری دچار تغییرات سلیقه ای شده و بدون اینکه مسیر تصویب در هیات دولت را طی کند به طور مجعول و غیرقانونی به عنوان مبحث دوم و مصوب دولت معرفی شده است در حالی که این موضوع طبق استدلال ماده 7 فصل سوم، باطل است ! اجرای قانون تا مصوبات دولت در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین آیین نامه اجرایی قانون که تقریبا به ماده3قانون سازمانهای نظام مهندسی وتشکیلات حرفه ای مهندسی پرداخته مواد 1،2 و 4 منهای سازمان ها که کل نظام مهندسی را باتوجه به مشابهت اسمی مصادره کرده اند! پس دارندگان صلاحیت حرفه ای کاردان ومعمارتجربی تکلیفشان در این چند سال چه بوده؟ تکلیف تشکلهای صنفی حرفه ای مثل مهندسین مشاور ،پیمانکاران و انبوه سازان واقعی طبق ماده29 قانون چه کسی روشن می کند؟

طبق مواد12و13 قانون نظام صنفی همچنین مواد2و3تصویب نامه هیات وزیران درخصوص سازماندهی وحمایت از تولید وعرضه مسکن درسال75 فعالیت صنفی دارندگان صلاحیت حرفه ای می بایست پس از دریافت پروانه اشتغال صنفی حرفه ای انجام شود!!

وی در ادامه تصریح کرد: آقای وزیر چه کسی باید به این بی قانونی ها وزیر پا گذاشتن قوانین لازم الاجرا پایان دهد؟ حقوق قانونی حرفه مندان واقعی طبق ماده 29 ، که کاردان ها و معماران تجربی را شامل می شود، چگونه برقرار می کند؟ دکتر شیبانی هم علی الظاهر گرفتار چرخه باطل شورای مرکزی و سازمانها شده است،حق هم با ایشان است چون اداره را که نامش تشکلهای مهندسی،صنفی وحرفه ای بود به نظامات مهندسی وتشکلهای حرفه ای تغییر داده اند بنابراین جایگاه تشکل های صنفی حرفه ای وسازمان نظام کاردانی چه می شود.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به این موضوع که این مغایرت از عدم تصویب آیین نامه نظام صنفی کارهای ساختمانی یعنی موضوع ماده 29قانون نشات گرفته است، گفت: تمامی فعالیتهای صنفی انجام شده توسط نظام های مهندسی مغایر با قوانین و تصویبنامه های لازم الاجرا است و این سازمان ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد پروانه اشتغال صنفی حرفه ای فعال است و ازین رو این مساله قابل پیگرد قانونی است.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید