سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

دکتر شهرام دلفانی، رئیس بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگویی با خبرنگاران نقطه نظرات خود را در رابطه با حوزه کاری خود بیان کرده است که بخشی از آن در ادامه آمده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این موضوع که نباید به تاسیسات نگاه ویترینی نداشته باشیم گفت: در شرایطی که کشور ایران در محدودیت‌های مختلف به سر می‌برد، کلیه دست‌ اندرکاران حوزه ساختمان باید به حفظ منافع ملی حساس باشند؛ متخصصان بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی هم باید در طراحی و اجرای دقیق، نگهداری از سیستم‌های تاسیساتی و غیره حساس باشند تا نه کاربران ساختمان دچار مشکل شوند و نه در مصرف انرژی و منابع آب، شاهد هدر رفت منابع ملی باشیم.نقش و اهمیت تاسیسات در کیفیت ساخت و سازها

وی  با اشاره به نقش و اهمیت تاسیسات در کیفیت ساخت و سازها افزود: تاسیسات در ساختمان یک نقش دینامیکی دارد، به این معنا که تاسیسات یک ساختمان مانند بسیاری از موارد قابل دیدن نیست و کوچکترین ایرادی در این بخش می‌تواند در داخل ساختمان حادثه ایجاد کند. در واقع تاسیسات قلب یک ساختمان محسوب می‌شود؛ در نتیجه یکی از مهمترین فاکتورهای ایمنی و آسایشی در ساختمان تاسیسات مکانیکی و الکتریکی آن است. گفتنی است که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان تا مادامی که سازه بر اثر حوادث طبیعی همانند زلزله و ... خراب نشده باشد، ملاک قضاوت کیفیت یک ساختمان، تاسیسات آن است.

وی در ادامه گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی قبل از هر چیز باید به تاسیسات صحیح ساختمان توجه داشت. لذا می‌توان گفت که از نقطه‌نظر بسیاری از فعالان صنعت ساختمان کلیه این دلایل نشان می‌دهد که تاسیسات دارای اهمیت فراوانی در ساختمان است و نمی‌توان به آن نگاه ویترینی داشت، اما متاسفانه در ایران معمولا از نقش تاسیسات غافل می‌شویم.

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با اهمیت لازم ‌الاجرا بودن برای مقررات ملی ساختمان و همچنین راهکاری برای اجرای صددرصدی مبحث مقررات ملی گفت: مقررات ملی ساختمان یعنی مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و چیز دیگری غیر از این نیست. توجه داشته باشید که چون مجموعه مباحث مقررات ملی از جنس قانون است، بیان مطالبی چون روش‌های محاسبات و طراحی، نوع انتخاب سیستم‌های مختلف تاسیساتی و مواردی از این دست در آن، نمی‌تواند جایگاهی داشته باشد.

دلفانی در ادامه گفت: همچنین در بسیاری از موارد، نقطه ضعف مهندسان جامعه ما، عدم شناخت قانون نیست. بلکه نداشتن تخصص و پختگی لازم در زمینه روش‌های طراحی و روش‌های اجراست که باعث بروز مشکلات جدی می‌شود.

دکتر شهرام دلفانی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: تلاش کمیته‌های تخصصی و شورای تدوین مقررات ملی همواره این بوده که قوانین و مقررات ملی ساختمان مشکلی نداشته باشد؛ همچنین باور دارم که سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی‌ هم تلاش می‌کنند این قوانین به صورت اجباری و الزامی، اجرا شوند، ولی باید به وجود نقاط ضعف در این راستا معترف بود. بنده اشکال را اصلا متوجه مهندسان نمی‌دانم. اشکال اصلی را باید در نوع تعریف و چیدمان چرخه رشد و شکوفایی مهندسان از دانشگاه تا بطن صنعت ساختمان جستجو کرد.

وی در خاتمه افزود: اعتقاده دارم که مشکل اصلی مهندسان را باید در نحوه آموزش جستجو کرد، البته آموزش نه فقط در دانشگاه‌ها بلکه باید دوره‌های بازآموزی و به‌روز کردن دانش مهندسان نیز با حساسیت و دقت بیشتری اجرا شود. نتایج آزمون­های ورود به حرفه مهندسان نشان می‌دهد که مهندسان در زمینه شناخت مقررات ملی تخصص لازم را دارند ولی ضعف اصلی ایشان در موارد تخصصی طراحی و اجراست. لازم است که مهندس در کارگاه و به هنگام اجرا، تجربیات بسیاری را البته با هدایت و حمایت علمی و فنی وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی کسب نماید؛ پس از آن می‌توان از مهندسان توقع داشت که قانون را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید