سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

تاثیر لغو تحریم ها بر بازار مسکن در سال جارییکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ایران هم از نظر اشتغال و هم از نظر شکل دهي به سرمايه، بازار مسکن میباشد. بازار مسکن هميشه بخشي مهم براي اقتصاد ايران بوده است؛

زماني اين بخش اقتصادي 5% از توليد ناخالص داخلي را تامين مي کرد اما طي چند سال اخير، روند قيمت زمين و مسکن باعث کاهش سرمايه گذاري در اين بخش مهم اقتصادی شده است. اين موضوع آينده مسکن را در هاله اي از ابهام قرار داده است.

در سال های گذشته، به دليل تقاضاي رو به رشد و گرايش به سرمايه گذاري در بخش املاک و مستغلات، سرمايه ها راهي بازار مسکن مي شد. قيمت مسکن نيز به اين دلايل تا سال 2012 با رشد صعودي مواجه بود. اما از تابستان سال 2013 با رکود مواجه شد. از آن زمان به بعد هم رشد قيمت مسکن کمتر از تورم سالانه بوده است.

گفته مي شود که از سال 2005 تا 2012 سالانه 20 % به ارزش واقعي مسکن افزوده شده بود و مانع از رشد قيمت آن در سال هاي بعد شد.

حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام این مطلب که تقاضاي خانه سازي در سال جاري شمسي 5 % رشد خواهد داشت و قيمت ها بيش از اين افزايش نمي يابند افزود: با اين حال، برخي کارشناسان اعتقاد دارند که واحدهاي مسکوني کوچک بيش از اين كاهش قيمت پيدا نمي كنند اما واحدهاي مسکوني بزرگ ارزش خود را از دست مي دهند.

وی عقيده دارد که رکود اخير در بازارهاي سرمايه اي به همراه دوره ثبات نسبي در نرخ مبادله ارز، باعث شد که سرمايه گذاران متوسط به سمت بازارهاي ديگري مانند طلاو مسکن حرکت کنند و تا حد زيادي وضعيت آتي بازار به ادراک سرمايه گذاران کوچک و بزرگ بازار ايران بستگي دارد.

در هر صورت، سرمايه گذاران اندکي به دنبال ساخت واحدهاي مسکوني بزرگ در نقاط مرفه تهران خواهند بود. به نظر آنها ساخت اين واحدها، بهترين راه سرمايه گذاري نيست. از اين رو، حرکت به سمت ساخت واحدهاي مسکوني کوچک تر خواهد بود که هم راحت تر فروخته مي شوند و هم سرمايه گذار زودتر به سرمايه خود مي رسد.

وی در ادامه افزود: به دليل ورود نسل جوان تر جامعه به بازار مسکن، اين واحدهاي کوچک با تقاضاي بيشتري مواجه خواهند شد. در هر صورت، زماني که تحريم ها به دنبال توافق جامع هسته اي برداشته شوند، تقاضاي جديدي براي برخي از واحدهاي بزرگ تر در مناطق مرفه تهران شکل خواهد گرفت؛ به خصوص به اين دليل که بسياري از شرکت هاي بين المللي دفاتر خود را در ايران بازگشايي مجدد خواهند کرد. به علاوه، نيروي فزاينده اقتصادي مورد انتظار و فعاليت شرکت هاي بين المللي راه بازگشت مهاجران ايراني را هموار خواهد کرد. اين مورد نيز تقاضايي جديد براي واحدهاي مسکوني گران قيمت تر ايجاد مي کند. تمامي اين عوامل باعث مي شود که بازار در مسير تنظيم مجدد قدم بردارد و تا زماني که بين عرضه و تقاضا، تعادل ايجاد نشود، مصرف کنندگان سيگنال هاي متفاوت و سردرگم کننده اي دريافت خواهند کرد. رشد اقتصادي سالم و متوازن به کاهش تاثير سرمايه گذاري گمان پردازانه کمک خواهد کرد. در اين ميان، دولت بايد بتواند راهکاري مسالمت آميز براي پروژه ناتمام مسكن مهر پيدا کند تا بخشي از منابع مالي بلوکه شده در آنها آزاد شوند و همزمان هم پاسخي براي واحدهاي مسکوني مقرون به صرفه باشد.

وی در خاتمه افزود: دولت بايد به الگوهاي مهاجرت در داخل کشور هم توجه داشته باشد. در حقيقت، اگر زيرساخت ها و شغل هاي کافي در شهرهاي بزرگ خارج از تهران فراهم شود، مي توان انتظار داشت که مهاجرت داخلي منجر به تعديل تقاضا در تهران شود و همچنين رونق فعاليت هاي اقتصادي در آن استان ها را موجب شود.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید