سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

شهرداري مجموعه ضوابط و دستورالعمل مشخصي را، بعد از دو سال تاخير، براي احداث بلندمرتبه‌ها تهيه كرده و به‌زودي با تصويب نهايي آن در مراجع بالادست، اين نوع ساخت‌وسازها را مشمول قواعد از پيش تعيين شده مي‌كند. در حال حاضر ارتفاع مجاز ساختمان در تهران 12 طبقه است و براي بيشتر از آن ضابطه وجود ندارد بلكه متناسب با چانه‌زني برج‌سازها، مجوزهاي موردي صادر مي‌شود. در ضوابط آماده تصويب، پهنه‌هايي از شهر مكان بلند مرتبه‌سازي معرفي شده است.

مقررات طرح تفصيلي جديد تهران كه ارديبهشت سال91 ابلاغ شد، شهرداري را مكلف كرده بود حداكثر ظرف مدت 6 ماه، ضوابط جامع بلندمرتبه‌سازي را تدوين كند؛ اما در طول دو سال و نيم اخير، در غياب ضابطه رسمي، مجوزهاي  برج‌سازي از طريق چانه‌زني برج‌سازها در كميسيون ماده 5 و مذاكره جمعي با مديران شهري، صادر شده است. هرچند مديريت شهري تهران، برج‌هاي بالاي 20 طبقه در حال ساخت را اقدام بي‌ضابطه نمي‌دانند؛ اما در صورت ابلاغ قاعده جديد بلند مرتبه ‌سازي، صدور مجوز منوط مي‌شود به انطباق درخواست‌ها با مقررات از پيش‌تعيين شده، نه اينكه همچون شرايط سال‌هاي اخير، به تناسب درخواست برج‌ساز، مقررات موردي نوشته شود!

معاون شهردار تهران با اعلام جزئيات قواعد تدوين شده براي بلندمرتبه‌‌سازي گفت در صورت تصويب نهايي ضوابط، مجوز برج‌سازي از روي نسخه كلي صادر نمي‌شود بلكه محل‌ها و پهنه‌هاي مشخصي در تهران براي اين نوع ساخت‌وساز تعريف و براي هر نقطه، مقررات خاص در نظر گرفته شده است.

شهرداري تهران سرانجام ضوابط مربوط به «ساخت‌وسازهاي بلندمرتبه» را دو سال ديرتر از موعد مقرر، تنظيم و براي تصويب نهايي به مراجع بالادست ارائه كرد. در حال حاضر، سقف مجاز ساخت‌وساز در تهران معادل حداكثر ارتفاع 12طبقه است و هيچ دستورالعمل واحد و قاعده مشخصي براي برج‌سازي- بيش از ارتفاع مجاز- وجود ندارد، اما حجم بلندمرتبه‌هاي در حال احداث در نقاطي خاص از پايتخت افزايش پيدا كرده و آمارهاي غيررسمي از صدور سالانه  100مجوز احداث برج در تهران حكايت دارد.

قوانین بالادستی مدیریت شهری، شهرداری تهران را موظف کرده است تا 6 ماه پس از ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید ضوابط بلندمرتبه‌سازی را تدوین و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده 5 ارسال کند. این در حالی است که با گذشت دو سال و پنج ماه از اجرای طرح تفصیلی، ضوابط بلندمرتبه‌سازی هنوز در پیچ و خم تدوین و تصویب به سر می‌برد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری با بیان اینکه این ضوابط در مرحله بررسی در کمیسیون ماده 5 است اعلام کرد: بر مبنای این ضوابط ساخت وسازهای بلندمرتبه در دو پهنه مسکونی و اداری- تجاری با پیش‌بینی شرایط خاص حتی تا ارتفاع 300 متر (بیش از 40 طبقه) هم مجاز شناخته شده‌اند. از جمله مکان‌های مناسب برای بلندمرتبه‌سازی در جوار چند بزرگراه اصلی شهر شناسایی شده است.

پس از آنکه طرح تفصیلی جدید به‌عنوان نقشه راه ساخت‌وساز در پایتخت در اردیبهشت سال 91 ابلاغ شد معاون شهرسازی وقت خبر داد تا دو ماه آینده ضوابط بلندمرتبه‌سازی نیز به کمیسیون ماده 5 ارسال خواهد شد و بعد از آن وارد فاز اجرایی می‌شود تا به این ترتیب بلندمرتبه‌سازی در پهنه‌های شهر قاعده‌مند شود. اما در فاصله دو سال گذشته نه تنها این ضوابط به مرحله تصویب و اجرا نرسید بلکه به‌رغم آنکه براساس ضوابط طرح تفصیلی جدید ساخت وسازها تا 12 طبقه مجاز شناخته شده است. هم اکنون بلندمرتبه‌سازی‌های بیش از بیست طبقه به مدد صدور مجوزهای کمیسیون ماده 5 در تمامی پهنه‌های شهر اجرایی شده‌اند. البته علیرضا نادری معاون شهردار تهران تاکید دارد: ریل‌گذاری معاونت شهرسازی در دوره جدید تغییر کرده و به زودی ضوابط بلندمرتبه‌سازی تکمیل خواهد شد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید