سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

محسن بهرام غفاری، مشاور ارشد شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه از زمانی که شورای عالی معماری شهرسازی در دولت قبل طرح ساختاری راهبردی را تصویب و مجوز تغییر کاربری را به شهرداری داد به طور غیر مستقیم به وقوع حوادث ناشی از گودبرداری های غیراصولی دامن زد گفت: در حال حاضر چندین گودبرداری پرخطر در سطح شهر تهران در حال انجام است که انتظار می رود برای جلوگیری از حوادث جانی ناشی از آن نهادهای متولی ورود پیدا کنند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی مجوزی در دولت قبل به شهرداری اعطاء کرد که به موجب آن شهرداری دارای این اختیار قانونی شد که در پهنه های مختلف ضریب درصد کاربری را تحت شرایطی از آنچه که در طرح های تفصیلی تصویب شده تغییر دهد که این امر به معنای آن است که شهرداری چک سفید برای هر نوع تغییری از شورای عالی معماری و شهرسازی دریافت کرده است. این چک سفید به این معنا بود که شهرداری این اختیار را پیدا کرد که هر کجا که مایل بود اقدام به تغییر کاربری کند به شرط اینکه در سرجمع پهنه ها کاربری از یک حد معین تجاوز نکند.

رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه افزود: این مجوز به علاوه امکان نامحدود شهرداری برای مراجعه به کمیسیون ماده 5 و تغییر تراکم در مقیاس پلاک باعث شد که قید تراکم اساسا در تهران شکسته شود و شهرداری با استفاده از این امر در مناطقی که دارای مرغوبیت تجاری، اداری، مسکونی و... بود اقدام به صدور پروانه بلند مرتبه سازی با ارتفاع نامحدود بکند که به زعم وزارت راه و شهرسازی اقدامی خلاف قانون است.

وی گفت: تا یک دهه پیش به منظور رعایت مسایل ایمنی زمان ساخت و زمان بهره برداری برای تامین پارکینگ، تا جایی که مقدور بود از ساخت پارکینگ در عمق زیاد زمین پرهیز می شد و ندرتاً تا سه طبقه زیرزمین این امر عملیاتی می شد اما متاسفانه در حال حاضر در شهر تهران برای تامین پارکینگ ساختمان هایی که بطور غیرقانونی برای آنها جواز صادر شده گاه تا 12 طبقه در زیرزمین هم پارکینگ لازم شود که این امر سبب شده گودبرداری های عمیق و مخاطره آمیزی در شهر تهران رخ دهد.

عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان تاکید کرد: بدون شک ساخت و سازهای بی‌رویه‌ای که زمینه سازی ظرفیت پذیری جمعیتی ساختمان را بالا می برد باعث می شود که نیاز به ساخت پارکینگ در ساختمان های بلند تهران افزایش پیدا کند.

محسن بهرام غفاری گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در بزرگراه حقانی جنب گذرگاه پیاده مترو در مجاورت پارک طالقانی که محل تردد حجم انبوهی ازمسافران مترو است یک گوبرداری عمیقی در حال انجام است که کاملا محرز است که گودبرداری پرخطری است که با توجه به نزدیکی به فصل بارندگی اگر پایدارسازی نشود می تواند یک خسارات جبران ناپذیری برای انبوه شهروندانی که از کنار آن می‌گذرند داشته باشد.

وی افزود: در این بین با توجه به نزدیکی این گود پرخطر به پارک طالقانی و رفت و آمد حجم انبوهی از خانواده ها برای استفاده از فضای پارک مذکور و نیز با در نظر گرفتن تردد روزانه هزاران مسافر متروی حقانی از این مسیر، درصدد فروریختن این گود، فاجعه انسانی جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما مشاور شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در امور تدوین مقررات ملی ساختمان هستید، این شورا از چه اختیارات قانونی برای جلوگیری از بروز این حوادث دارد گفت: شورای مرکزی فقط می تواند به سازمان های نظام مهندسی استان‌ها تاکید کند شهرداری رعایت اصول ایمنی را پیگیری کنند و همچنین برای وادار کردن شهرداری ها به رعایت اصول ایمنی و سلامت شهروندان، شوراهای اسلامی شهرها، وزارت کشور و نیز وزارت راه وشهرسازی را به نظارت هر چه بیشتر ترغیب کند. وی درباره روند و تشریفات اداری ساز و کار مربوط به رسیدگی به گودبرداری های پرخطر گفت: معمولا روال کار به این صورت است که سازمان نظام مهندسی ساختمان به شهرداری، مالک و ناظر، مخاطره آمیز بودن پروژه را اخطار می‌دهد.

محسن بهرام غفاری با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمانی در محله سعات آباد در سال 86 که منجر به مرگ 17 تن از کارگران ساختمانی شد، گفت: در این حادثه سازمان نظام مهندسی ساختمان قبل از آن به شهرداری این موضوع را اخطار کرده بود اما متاسفانه بی توجهی شهرداری باعث وقوع این حادثه شد.

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

خدمات درب و پنجره

  1. درخواست نصب
  2. درب و پنجره upvc
  3. تعویض درب و پنحره
برای درخواست نصب درب پنجره فرم زیر را پر کنید
درب و پنجره دو جداره upvc
تعویض درب و پنحره المینیوم به درب و پنجره Upvc با بهترین اجناس و یراق و پشتیابنی تضمینی
next
prev


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید