سایت مرجع در و پنجره دو جداره ، پنجره یو پی وی سی ، پنجره آلمینیوم ، پروفیل یو پی وی سی، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، درب و پنجره upvc ، نما، ساختمان

سایت مرجع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، پروفیل پنجره upvc و پنجره آلومینیوم

سایت مرجع پنجره دوجداره upvc، پنجره upvc، پنجره یو پی وی سی، پنجره دو جداره، درب و پنجره دوجداره، درب و پنجره یو پی وی سی، ماهانه بیش از ده هزار بازدید دارد.

درب اتوماتیک

بانک موبایل شرکت های درب و پنجره

بانک ایمیل شرکت های درب و پنجره

اطلاعات نصاب درب و پنجره

تبلیغات در سایت صنف درب و پنجره

آخرین اخبار سایت

عضویت در خبرنامه سایت

با عضویت در خبرنامه وب سایت سه جداره از آخرین اخبار منتشر شده صنف درب و پنجره و ساختمان با خبر شوید

انواع شیشه و کاربرد آن ها از لحاظ شکل ظاهری

شیشه به اشکال مختلف مورد اسـتفاده قرار می گیرد ؛ به صورت شیشه های شفاف ، نیمه شفاف ، رنگی ، مشجر، جاذب حرارت ، ایمنی ، سکوریت  ،  دوجداره ، خم و ...   

 از شیشه در ساخت و سایل تزیینی ، در ساختن ظروف مختلف ، در آینه و عدسی سازی ، در صنعت ساختمان ، در مبلمان و دکوراسیون ، در لوازم خانگی ، در صنعت الکترونیک و IT ، در صنعت خودرو  و ... استفاده می شود .

با توجه به شکل ظاهری ، شیشه به انواع مختلفی تقسیم می شود و معمولا کارایی شیشه با ظاهر آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد.

شیشه رفلکس ( بازتابنده )

در این نوع شیشه ها ، یک سطح شیشه با یک پوشش منعکس کننده نور و حرارت و از جنس فلز یا اکسید فلزی دارای این خاصیت ، پوشانده می شود . این نوع شیشه ها ، نور خورشید رامنعکس می کنند و در کاهش حرارت و درخشندگی نور موثرند . اگر در روشنایی روز از بیرون به شیشه رفلکس نگاه کنیم مشاهده می کنیم که تصاویر اطراف را مانند آینه باز می تاباند و اگر از داخل به بیرون نگاه کنیم شیشه کاملا شفاف خواهد بود . شب ها پدیده مذکور برعکس است یعنی شیشه از خارج شفاف و از داخل مانند آینه است . این شیشه با انعکاس نور خورشید ، حرارت ناشی از تابش خورشید را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه های احداث ، راه اندازی و نگهداری دستگاه های تهویه و تبدیل می شود و برای مناطق گرم و پر نور بسیار مناسب است .

شیشه ضد آتش ( پیرکس)

همراه مواد اولیه این شیشه ها در مقابل حرارت ، مقاومت زیادی دارند ، مقدار زیادی اکسید بوریک به کار می رود و سیلیس آن ها از انواع شیشه های معمولی بیشتر است . معمولا از آن ها به عنوان ظروف آزمایشگاه و آشپزخانه و یا در جلوی بخاری های دیواری و اجاق ها استفاده می نماید .

 شیشه مسلح

این نوع شیشه را با اضافه نمودن توری فلزی ، میان شیشه می سازند و بیشتر برای درهای ورودی ، کارگاه ها ، موتورخانه ها ، آسانبرها و هـر جایی که خطر شکستن و فرو ریختن شیشه وجود دارد ، استفاده می نمایند .

شیشه سکوریت

در این حالت ، شیشه مجددا تا حدود 700 درجه سانتی گراد حرارت داده شده و بعد به طور ناگهانی و تحت شرایط خاص و نظارت شده ای سـرد می شود . این عمل باعث کاهش افزایش مقاومت شیشه ( حدود 3 الی 5 برابر ) در مقابل ضربه و نیز شوک های حرارتی می شود . این شیشه ها در صورت شکستن ، به ذرات ریز و مکعب شکل تقسیم می شوند که آسیب رسان نیسـتند . از این نوع شـیشـه در ویترین فروشگاه ها ، درهای شـیشـه ای و پنجره های جانبی خودروها استفاده می شوند .

شیشه نشکن

این نوع شیشه ها شامل دو یا چند لایه شیشه اند که به وسیله ورقه هایی از نایلون شفاف تحت حرارات و فشار به هم متصل می شوند . همچنین بعضی از انواع شیشه های طلق دار به عنوان عایق صوتی ، جاذب حرارت ، کاهنده شفافیت و شیشه ایمنی به کار برده می شوند . وقتی که این شیشه ها می شکنند ، خاصیت کشسانی نایلون ، مانع از پخش و پراکندگی ذرات شیشه می شود . از جمله کاربردهای این نوع شیشه ها در خودرو ها و ویترین مغازه هایی که اشیا گران قیمت می فروشند استفاده می گردد . ممکن است شیشه نشکن را از جنس شیشه سکوریت بسازند .

شیشه دوجداره

برای اینکه شیشه های درب و پنجره ها عایق گرما ، سرما و صدا باشد از دو لایه شیشه که به موازات یکدیگر قرار گرفته اند استفاده می شود و لبه ها و درزهای آن ها آب بندی شده و فضای بین آن ها با مواد خشک کننده ای مانند سیلیکاژل پر می شود .

شیشه رنگی

به دو طریق می توان شیشه رنگی به دست آورد .

1 . با افـزودن و کم کردن بعضی مواد شیمیایی در مصالح اولیه تهیه شیشه . برای نمونه اکسیدهای مسی به شیشه رنگ های مختلف قرمز می دهند و رنگ آبی پر رنگ به وسیله اکسید کبالت به دست می آید . رنگ زرد با افزودن اکسید اورانیوم و کادمیوم حاصل می شود .

2 . شیشه ساده یا رنگی را در شیشه مذاب رنگی دیگری فـرومی کنند .

 شیشه های رنگی در  ظروف و شیشه های تزئینی ، صنایع دارویی و غذایی ، در ساختمانها و ... به کار می روند .

مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

scroll back to top


تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پارس رایان صنعت محفوظ بوده و استفاده از تمامی مطالب و مقالات آن، تنها با لینک به مطلب و یا لینک به وب سایت سه جداره بلامانع است.

Copyright © 2012. All Rights Reserved.


لطفا مارا در گوگل محبوب کنید